Türk Tarihi İçin Büyük Bir Adım Olacak Gelişme!

Uzay bilimi konusunda Amerika ve Rusya gibi ülkeler o kadar ilerledi ki Mars'ta koloni kuracak seviyeye geldiler. Bu bilim dalına destekler devam ediyor olacak ki Türk Uzay Ajansı büyük bir başarı elde etti.

Türk Uzay Ajansı'nın uzun çalışmaları sonucu büyük bir başarıya imza atılarak tamamen Türk bilim adamları tarafından yeni bir gezegen keşfedildi. Bu gezegen güneş sistemimizden tam 212 ışık yılı uzaklıkta...Ankara ve Ege Üniversitesinde görev yapan 3 öğretim görevlisi ve bir de doktora öğrencisi tarafından keşfedilen bu gezegenin Jüpiter'e benzerliği büyük olduğu için ötegezegen konumunda olduğu biliniyor. Türk bilim adamları buldukları gezegen için büyük gurura ve heyecana ev sahipliği yapıyor.

Konuya ilişkin açıklama yapan Mesut Yılmaz, haliyle gezegeni ilk biz bulduğumuz için gezegenin ismini de bizim koymamız gerekiyor. İsim konusunda düşünülen isimler arasında en çok istenen Türk, Türk1 ve Atatür isimleri yer alıyor. Teknolojilife.com ekibi olarak bizim gönlümüz de Atatürk'den yana. Ne güzel olurdu değil mi bulunduğumuz evrende bizden tam 212 ışık yılı uzaklıkta Atatürk ismini taşıyan bir gezegen olması. :)

Sizce yeni gezegenimizin ismi ne olmalı?

Ağustos 14, 2017, 09:24 Tarihinde Yayınlandı